ינואר31
הגבול בין ידידות לחברות
20 תגובות . עודכן לפני 10 חודשים, 2 שבועות.
לאחרונה יוצא לי לשמוע הרבה מקרים מסביבי של בנות שבטוחות ש"מצאו את אהבת חייהן" ונזרקות לאחר חודש, או שהן בעצמן זורקות את הבחור (מתוך שיעמום, חוסר-עניין, אדישות ושלל דברים מלבבים).
ואני רוצה לשאול אתכן – תהיתן אי פעם מדוע רוב הקשרים בגילאים שלנו מחזיקים שבוע, שבועיים, חודשיים גג ואז פתאום הכל נגמר? האם הגיוני שטבע האדם הוא לבגוד, שכן אותו בן-זוג ישעמם לאחר ימים מספר, ויש לחפש קצת אקשן אצל אנשים אחרים?
אסביר לכם כיצד קורה הדבר, בחברה העקומה שלנו (וע"פ דעותיהן הנחרצות של עשרות אלפי בנות בארצינו הקטנטונת):
גבר ובחורה נפגשים (במועדון, בפאב, באמצע הקניון או סתם בתחנת דלק), נדלקים אחד על השניה, מחליפים מספרי טלפון, אייסיקיו, מסנג'ר, מגיעים הביתה ורוקמים את הקשר, מחזקים, מתקרבים. הקשר כולו מתחיל ממשיכה מינית מובהקת, אין שום רגש. מתפתחת קרבה מזויפת והתרגשות של התחלת קשר – פרפרים בבטן, תלותיות בבן-זוג, או מה שכיום הבנות קוראות בטעות "אהבה".
הקשר מתפתח והכל יפה. בני הזוג רצים אל הקשר בתודעה ש"וואי, מגניב, הולך לצאת מזה משהו. אולי נכיר, אולי אפילו נתנשק, מי יודע, אולי אפילו נהיה חברים." איזה קטע, מתברר שהכל משיכה מינית, אפילו אם לא תודו בזה (גם אם אתן לא רצות לקשר מתוך רצון לעשות סקס, תאמינו לי שזה אותו דבר בהקצנה קלה).
הגיע אותו לילה מדהים, על חוף הים, קר לכם ואתם מתכרבלים לכם אחד עם השניה. מרגישים הכי "אהבה" שבעולם. מתנשקים לכם, מתמזמזים לכם, נוגעים קצת – זהו. אתם ממש ממש קרובים! עכשיו אתם בטוח תהיו חברים המון זמן ותהיו מאושרים, הרי אתם מרגישים "אהבה"! כמה נפלא, נכון?!
לא!!!
לאחר ימים מספר, ההתרגשות שלפני הקשר תעלם. הכל יתחיל לשעמם. יכול להיות שאפילו תרגישו שבן הזוג מתחיל להיות "דבק". הנשיקות מתחילות להיות משעממות – חסר בהן משהו. ואם ממש תמשכו את הזמן – תזרקו אחד את השניה לאחר חודש מסכן. איפה ה"אהבה" שלכם עכשיו? נכון מאוד, היא לא היתה קיימת. סתם היתם חרמנים קטנים שחושבים שהם יודעים הכל ובטוחים שזו הדרך הנכונה, הדרך שתגרום לכם להיות מאושרים, והכי חשוב, להנות מהסטטוס האדיר, מלא הכבוד והגאווה של "תפוס/ה"!
יודעים מה היה חסר לכם בקשר, בנשיקות, באהבה? רגשות. לא, לא רגשות של "אני שונא את ניצה, כמה שיעורי בית!" או "האמא הבתזונה לא נותנת לי 500 שקל! בדיוק כשטוקיו הוטל מגיעים לארץ!!", אלא רגשות של אהבה. רגשות של שייכות, של ביסוס, של תחושה שהאדם המסוים משלים אתכם ובלעדיו אתם לא אותו הדבר. הקשר שלכם יפרח וידעך בשלב מסוים – ואז מגיעות הרגשות שמשאירות את הקשר בחיים. אבל איזה קטע – אין רגשות – אין המשך קשר – נפרדים.
רגש לא יכול להתפתח בקשר שמתחיל מתוך משיכה מינית מובהקת – הרי הדבר היחיד שמניע את בני הזוג הוא המיניות – אין רגש כלל וכלל. רגש לא יכול להתפתח עם השווה שפגשת במועדון ושאל אותך אם יש לך חבר, ואז התחרפנת מכמה שהוא "חמוד" ו"מושלם". זאת משום שכשעושים זאת, מגדירים את אותו אדם כקשר רומנטי פוטנציאלי. אדם שבפוטנציה יכול להפוך לקשר רומנטי סוחף ומרגש. באותו הרגע את חורצת את גורל הקשר הפוטנציאלי וגם אם איכשהו מהנקודה הזאת תהפכו לחברים – הקשר יגמר מהר מאוד.
כשאת מקטלגת גבר כקשר רומנטי פוטנציאלי – את למעשה מייחדת אותו משאר האנשים שאת מכירה (ידידים וחברות) ושמה אותו במקום אחר בחייך – שבינו לבין שאר הידידים שלך יש חומת ברלין. שחלילה לא נערבב ביניהם… וזו הטעות הגורפת בדרך לקשר אמיתי.
האם הגיוני שהחבר שלך – האדם שאמור להיות הכי חשוב לך בעולם, הכי פתוח אליך, הכי את – יהיה שונה מחברה הכי טובה שלך? התשובה היא בהחלט לא. אני נזכר בסיטואציה שממש עצבנה אותי, שהתחוללה אי שם בעברי, כשבאתי להכיר בחורה חייכנית שהיתה נראת לי מעניינת. כשבאתי להכיר אותה היא אמרה שיש לה חבר, ושלא מתאים לה שאני מתחיל איתה. מתי התחלתי איתה? כבר אסור בימינו להכיר אנשים בלי לרצות למזמז אותם בשיח? כבר אז הבנתי שאם בנים ובנות מכירים רק מתוך רצון לפתח קשרים רומנטים, יש כאן בעיה.
אני לא מאמין בגבול הזה בין ידידות לחברות. אני בכלל לא מגדיר בנות כ"קשרים רומנטיים פוטנציאלים" או דברים דומים. הידידות שלי בהחלט יכולות להפוך לחברות. אני מכיר אנשים שמעניינים אותי, מרתקים אותי, שכיף לי איתם. לא כאלה שאני נמשך אליהן מינית בהכרח. כשמכירים אנשים בלי להתחיל איתם, זוכים להכיר אותם באמת. רוצים להכיר אותם באמת, גם אם לא יצא מזה כלום, כי זה לא משנה כל כך. העיקר שיש קרבה, העיקר שיש אהבה, העיקר שאכפת לאדם השני ממך. גם אם זו סה"כ ידידות. כימיה זה דבר נפלא – עם אנשים שיש לך כימיה איתם תוכלי להנות שעות ארוכות בלי נושאים משותפים כלל, ולפתח שיחות על כמה מכוער ג'סטין טימברליק. אני מדבר על להקשר ממש עד שאותו גבר יהיה כמו החברה הכי טובה שלך. את חייבת להבין שאם יש דברים שאת מספרת לחברות שלך ולחבר שלך לא, משהו כאן לא תקין. וכשכל הקרבה הזאת תווצר – הרגשות יווצרו באוויר והדברים יקרו מעצמם. הידידות הקרובה כ"כ תהפוך לקשר רומנטי. בקשרים שכאלה, אף אחד לא מתחיל עם אף אחד. בקשרים שכאלה, אף אחד לא מציע חברות. בקשרים שכאלה, יש חיבה, רגש, כנות, קשר, שייכות, ובעיקר: א-ה-ב-ה. אמיתית, סוחפת, ומרגשת כלא היתה מעולם.
לא הרבה יותר הגיוני לחשוב שהחבר שלך יהיה האדם שהכי קרוב אליך, ככה תוכלי באמת להקשר אליו? לא הגיוני לחשוב שהחבר שלך חייב להיות קודם הידיד הכי טוב שלך לפני שהוא הופך לחבר? הגיוני ביותר. כי אז הרגש באמת מתפתח כראוי. מילת המפתח בקשר הוא ר-ג-ש. וכשיש רגש, הכל אחרת.
לא חושבים כמוני? רגש זה תירוץ לסקס? אופי זה המצאה של מכוערים? המשיכו להתחיל עם אנשים במועדונים, להציף אותם בהודעות "אני אוהבת אותך מאמי!!" בICQ, לספר לכולם ש"אני אוהבת אותו! הוא החיימשלי!!!!!!!" ו"לאהוב".
Hedley – For The Nights I Can't Remember
פשוט לאהוב, להרגיש, להתרגש. להרגיש אהבה. 3>
20 תגובות

























31 בינואר, 2009 בשעה 20:54 לערוך
בדיוק, כל מילה בסלע. גם אני הגעתי למסקנות זהות.
סרוונטס כתב ב"דון קיחוטה" (סלח לי על שאיני מביא את הציטוט המדויק) כי פעמים רבות, צעירים רואים בשוגג אהבה במשיכה פיסית.
לא השתנינו הרבה במשך 400 שנה.
ומאותה הסיבה אני לא מאמין באהבה ממבט ראשון – או בוא נאמר שאם היא קיימת, זה רק אצל יחידי סגולה. זה צריך להיבנות באופן הדרגתי.
31 בינואר, 2009 בשעה 21:06 לערוך
זה ברור מאליו כל מה שרשמת, לפחות עבורי.
ואני מסכים איתך לגמרי ב 100%.
אי אפשר לאהוב מישהו שאתה לא מכיר.
רוב הקשרים שיש היום הם רק משיכה וכמו שהמשיכה באה ככה היא הולכת.
31 בינואר, 2009 בשעה 21:54 לערוך
האמת איתי, אני לא מסכימה איתך עד הסוף…
אתה צודק נראלי, רוב הקשרים בגיל הזה לפחות הם כאלו, אבל הם כאלו בעיקר אצל אנשי מחשב לדעתי
עובדה, אני מכירה המון זוגות שהם יחד שנה (בגילינו) והם אוהבים, ומחזיקים יפה מאד… אחרת מן הסתם היו נפרדים.
יש המון בעיות אצל זוגות כמו התחלת הקשר מוקדם מידי, חוסר כימיה(תקשורת, הכוונה) וכדומה… וכמובן שברוב המקרים ה"אהבה" לא באה ישר מדובר רק על התאהבות, אם בכלל. אבל אם לא היה רגש לבני הזוג הנפרדים לא היה אכפת מהפרדה מה שלרוב דווקא כן קורה..
אבל מדובר כאן כבר ב"כל מקרה לסוגו".
בכ"מ אני לא אמשיך לחפוק נראלי שעשיתי זאת מספיק חחח P:
אללה איתי המשך כך!(:
31 בינואר, 2009 בשעה 22:07 לערוך
נכון, האמתי אני פועלת ככה טבעי אני אף פעם לא מתאהבת באנשים רק שאני מתחילה להכיר את אופיים ומגלה את אופיים, ואז פתאום גם פיסית הם נראים לי יפים ביותר לא לפני, צריך לזכור, יופי זה רק "כריכה לספר" ![:
1 בפברואר, 2009 בשעה 14:46 לערוך
רציתי לכתוב על זה מתישהו, זה ב-ד-י-ו-ק מה שאני חושב.
אני שמח שסוף סוף כתבת פוסט, חיכיתי הרבה זמן.
1 בפברואר, 2009 בשעה 19:29 לערוך
איתי, לא נראה לי שהגבתי לך מתישהו בבלוג אבל כן קראתי בו את רוב הפוסטים האחרונים..
ואני יודעת שלא ממש יצא לנו לדבר. והאמת שחבל לי.
בכל מקרה, אני די מסכימה איתך במה שכתבת. אני כן חושבת שחבר צריך להיות כמו החברה הכי טובה ושאפשר לספר לו הכל. אבל ברור שגם כל הקטע המיני חשוב לא פחות.
אני לא חושבת שמי שרשמת פה שנפגשים במועדון ויומיים אחרי זה "אני מתה עליך מאמי" זה אהבה, ממש לא.. אבל יש זוגות שכן נפגשים ובזמן קצר מפתחים אהבה. ואהבה אמיתית.. לזמן ארוך…
אבל אני מניחה שפה אני מדברת על עצמי וזה בעצם דוגמא קצת לא טובה.. זה יוצא דופן.. (כן כן אני יוצאת דופן מהשאר אז מה:P סתם אבל אם תרצה לשמוע אני אשמח לספר לך:$)
בכל מקרה איתי אתה כותב כל כך יפה ואתה יכול לגרום לכל אחד להידבק למסך במשך כמה דקות אפילו אם הדעה שלהם הפוכה משלך..
אוהבת תמיד (גם שלא ממש מדברים..)
שקד (מחיפה, למקרה ונשכחתי..)
1 בפברואר, 2009 בשעה 20:49 לערוך
סוף כול סוף מצאתי מישהו שחושב כמוני 3:, בן-אדם הגיוני לשם שינוי.
אני חושב שכול הכתוב לעיל מתאר את הכישלון האמיתי, אחד מהגורמים
העיקריים, בגלל יש לנו חברה כזו מתועבת של אנשים. בדרך-כלל, (לא
שאני אכליל חס וחלילה) אנשים כאלו הם אנשים חסרי כול-אופי, ריקים,
ללא אף ערך משל עצמם, שמחפשים אנשים בדיוק כמוהם, ריקים, כאלה
שרוצים בדיוק מה שהם רוצים, בכדי לספק את החשק המיני שלהם, גם אם
הוא נמשך לשנייה או שתיים.
אם אסכם אותי ואותך, אגיד שאהבה היא רגש אמיתי שלא קשור למיניות
ושחייבת להירקם מתוך היכרות ממושכת מבוססת על אופי בלבד בכדי שבאמת
תיווצר.
2 בפברואר, 2009 בשעה 4:03 לערוך
זה דיי התחבר לי למשו שקורה איתי עכשיו ואני מנסה לדבר איתך על זה כבר שבועיים ואין קול ואין עונה..
אני מסכימה עם חלקים מאוד מסוימים וקטנים ממה שכתבת פה..
זה נושא מאוד בעייתי.
אשמח לדבר איתך על זה..
אני גם רוצה לספר לך עליי, כי אני מחכה לספר לך כבר הרבה זמן, כמו שאמרתי..
תיצור איתי קשר כשתוכל.. (:
2 בפברואר, 2009 בשעה 13:19 לערוך
אתה צודק במאה אחוז, אף פעם לא חשבתי על זה ולא ניתחתי, אבל כמציבים את זה מול העיניים קשה להתעלם. חוץ מזה, מניחה שאין לי מה להוסיף או לסתור…
2 בפברואר, 2009 בשעה 23:18 לערוך
אני חושבת שאני מסכימה עם רוב מה שכתבת אחרי ה"לא",אבל או שזה רק נתנייתים\חברים שלך אבל כעיקרון בני נוער משתמשים הרבה מחשבה קצת יותר רצינית מ"יו הכרתי אותו אתמול נהיה ביחד לתמיד אני מאוהבת" במילה אהבה.
דווקא בגלל שעם הזמן ובעיקר עם התקופה של הגיל הזה אהבה נחשבת לדבר כלכך גדול, הרהב יותר קשה להשתמש במילה הזאת ולהגדיר בעזרתה רגשות כי לא כולם עוד חוו אותה והתנסו בשביל בכלל לדעת, אז בקושי מגזימים ככה..
האמת שכל המתואר בחלק הראשון זה התנהגות של ילדות בנות 11- ואני חושבת שאין לך חברות בנות 11- אז על סמך מה אתה אומר את זה?
לא יודעת,נראה לי שאנשים קצת יותר בוגרים
3 בפברואר, 2009 בשעה 0:03 לערוך
בנות 11 בנפש אולי, לא חסרות כאלה בנות 15 16 ו-17. קוראים לזה תמימות, בחורות שלא יודעות אהבה.
3 בפברואר, 2009 בשעה 23:40 לערוך
איתי 33333333>
מה שכתבת כל כך נכון …
התגעגעתי =]
6 בפברואר, 2009 בשעה 15:08 לערוך
תחיה ותן לחיות,שכל אחד יאהב בדרכו שלו.
כל אחד מפרש אהבה כמשהו אחר
ואין רק הסבר אחד ודרך אחת לאהוב.
6 בפברואר, 2009 בשעה 15:13 לערוך
רק עכשיו קראתי את התגובות שלך ונתקלתי בזה:
"אהבה היא רגש אמיתי שלא קשור למיניות"
נכון שאהבה צריכה לבוא מהיכרות ממושכת אבל
אבל יש הבדל בין לאהוב את ההורים והחברים הכי טובים
מאשר לאהוב את הבן/בת זוג שלך,במקרה הזה האהבה
כוללת גם מתח מיני כי אחרת,מה ההבדל בין חבר טוב לבין בן זוג?
6 בפברואר, 2009 בשעה 15:31 לערוך
זו בדיוק הנקודה, אין הבדל אין חבר טוב לבן זוג…
הורים ואחים זה לא קשור בכלל, אלה קשרים אפלטונים לגמרי Oo וזה לא אמור להיות אחרת…
7 בפברואר, 2009 בשעה 10:11 לערוך
צודק. אך לא בכל המקרים.
16 בפברואר, 2009 בשעה 2:11 לערוך
בטח שיש הבדל מה כל כך מהנה בבן זוג ללא התשוקה המינית?
17 בפברואר, 2009 בשעה 16:55 לערוך
כולם נוגעים כאן בנקודות פסיכולוגיות מאוד אישיות ואינדווידואליות.
אהבה זה לא קסם, זה לא המשהו מהשמיים. האדם בין אם הוא גבר או אישה בתור "חיה" סוציאלית מחפשת קירבה (אהבה), זה יכול להיות מבט שילד יחליף עם ילדה בכיתה עד לסקס.
אהבה מגיעה ממקום עמוק עמוק בתוך התת מודע של הפרט. אני מצטער אך אני לא אסכים. זה קטע פסיכולוגי אישי ולכל אחד יש את הסטיות הנפשיות שלו. אני מקווה שהתקע של כל אחד פה ימצא את השקע המתאים לו.
28 בפברואר, 2009 בשעה 16:04 לערוך
http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=428182
א-ל תגיב. מספיקה לי הקריאה, אולי תבין מה אתה גורם.
7 באפריל, 2009 בשעה 0:36 לערוך
אתה ברוטלי